13 Temmuz 2015 Pazartesi

PAZARLAMADAN TATMİN OLMA!

Pazar ürün yapısı ekonomik şartlar hedefler vs dikkate alınarak tüm şartların bir araya getirildiği klasik ve modern tüm pazarlama faaliyetlerinin optimize edildiği hedeflerin fazlasıyla yakalandığı feedbacklerden yararlanılıp  revizyonların yapıldığı, biraz ütopya gibi gelen bir senaryo düşünün.

                               


    Ütopya diyorum çünkü insan ihtiyaçlarının çeşitliliği, küçük bir köy haline gelen dünyada insanların birbiriyle bu kadar sıkı etkileşim içinde bulunduğu, sürekli gelişen bir pazar ve oyuncuların olduğu bu sahnede, her şeyin top olduğu bir nokta, doyum noktası gerçekten de ütopya gibi düşünülmektedir.
 
    Bu noktaya yaklaşan işletmeler zaten innovasyon, iş geliştirme, kurumsal iletişim departmanları ile hep bir adım sonrasını planlamalı, tamamlayıcı yada alternatif ürün-yada hizmetler, çapraz ürün-hizmet uygulamaları ile hem pazarı hem de işletmelerini dinamik ve güncel tutmak zorundadır.
kısa sürelerde yada beklenenden önce ulaşılan doyumlar, hizmetin sürdürülebilirliğinde şımarabilir. Eğer bir gün sonrasına hazır değilseniz sistem geriye işliyor, yokuş aşağı gidiyorsunuz demektir.


   



  Tarih bu planlamaları yapamayan dev işletmeler çöplüğü olmuş durumda.
Yerli ve yabancı onlarca işletme-marka  bugün hepsi birer nostalji gibi gelen.

Hiç yorum yok: