2 Temmuz 2015 Perşembe

KORKMAYIN, PAZARLAMAYIZ!

            

Korkmayın! Kandırmıyoruz. İhtiyacınız olan yada olacak mal veya hizmetleri tanımanıza ve satın almanıza yardımcı oluyoruz!

Doğru yürütülen ve tüm fonksiyonlarının optimize şekilde kanalize olduğu süreçlerin sonunda başarılı olunma ihtimali yüksektir!
Müşterilerin;  kimi zaman kendi istek ve ihtiyaçları için kendilerinden bile iyi analiz ve tespitlerle karşılarına çıkan,  satın alma kararını teşvik eden pazarlama faaliyetleri sonucunda “Pazarlamadan Korkulur” düşüncesi, kimi zaman ön yargılı tepkilerine neden olabilmektedir.
Bu düşünceye sebep olacak noktaya ulaşılmış olması bir anlamda Pazarlamanın işini iyi yaptığını düşündürmekle birlikte, bu korkunun güvene dönüşmesini sağlayacak çabalara girmesini de zorunlu kılmaktadır.
Kısaca; Pazarlamanın Kandırmadığını, potansiyel müşterilerin parasına göz koymadığını  efes aldığı sürece yaptıklarıyla ifade etmek her pazarlamacının görevidir!

Peki müşteriye empoze olmak için anahtar bir tanım olarak ne diyebiliriz?
Müşteri odaklı bir kültürün yaratılmasında,doğru işin doğru şekilde yapılması kadar,bilginin yönetilmesi,müşterinin de sürecin içerisine dahil edilmesi gereklidir.”
Müşteri Memnuniyeti:
Müşteriyi memnun etmek, “onu tatmin etmek, sürekli kılmak, ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak günümüz işletmelerinin çok daha yoğun çaba harcamasını gerektiren ,strateji ve politikalarını müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarına göre saptamayı başarılı olmak isteye işletmeler için zorunlu kılan bir faaliyetler zinciri” olarak tanımlanır.
İşletmelerde, müşteri ilişkilerini arttırmak, korumak ve çekici kılmak adına kullanılan pazarlama, satış,iletişim ve hizmet  yaklaşımları ilişki pazarlamasını oluşturur.

    *  Müşteriye iyi hizmet için etkin iletişim gereklidir, müşterilerle olumlu iletişim ve ilişkiler kurulması, müşterilerin memnun olmasını ve işletmenin sürekli müşteriler edinmesini sağlar.
   * İşletmenin müşterilerle etkin bir iletişim sağlayabilmesi için, uygun bir örgüt - organizasyon oluşturmalı, haber veya bilginin geriye dönüşünü sağlaması, iletişim için birden fazla kanal kullanması, amaca yönelik bilgi vermesi gereklidir.
    * Müşterinin çok iyi dinlenmesi gereklidir. Önemli noktalar not alınmalıdır. Bir müşteriyi memnun etmenin maliyeti değil müşterinin değeri düşünülmelidir.
    * İşletmeler müşterilerini anlamak zorundadırlar. Çünkü müşteriler kontrol altına alınamaz. Hedef müşteridir ve işletmeler müşterilerin davranışlarını, tutumlarını ve düşüncelerini anlamak zorundadırlar. Müşterilerin gereksinmelerini ve beklentilerini başarılı bir şekilde karşılayabilmek için anlamak zorundadırlar. Tüm rekabet çabaları müşteri içindir.
  *  Müşterilerin dinlenmesinde, müşteri şikayetlerinin önemi ise göz ardı edilemeyecek bir husustur. Müşteri şikayetleri daha sonra gelebilecek şikayetlerin önlenmesi açısından işletmeler için bir fırsattır, bir şanstır.                      

Günümüz rekabet ortamında çok seçeneği olan müşteri daha seçici davranmaktadır. 
Kolay tatmin olmamakta, en küçük olumsuzlukta ürününü aldığı firmayı değiştirmektedir.

Yeni müşteri bulmak eskisini korumaktan 5 kat daha fazla maliyetlidir.Bu sebeplerden dolayı işletmeler tamamen müşteriye odaklı olarak çalışmak zorundadırlar.Aksi halde devamlılıklarını sağlamak mümkün olmaz.

Hiç yorum yok: